Nattvarelse.

Min favorittid på dygnet har alltid varit natten. De där timmarna mellan midnatt och grynning, det är då jag är trygg. Under dessa timmar har jag upplevt många av mina livs bästa stunder. Mörker gör mig lugn i en värld så full av stress och måsten. Ofta är också människor ärligare på natten, som om de i mörkret vågar ta av sig sina masker. Det är i mörkret jag vill vräka ur mig alla dagens sorger och sanningar, det är då jag vill säga allt som jag annars aldrig får sagt.

Hur viktig en god natts sömn än är kommer den aldrig att vara bättre än att hitta något djupare inom sig. För det är det jag gör på natten, varje natt jag är uppe och bara stirrar ut i mörkret, tittar på en bra film eller har ett djupt samtal med en vän då känns det som en pusselbit i mig faller på plats.

I tryggheten av mörkret får jag alltid mina bästa ideér och är som mest kreativ.
I tryggheten av mörkret vågar jag stirra mina djupaste rädslor i vitögat och inse att de kanske inte är så farliga som dagens ljus gör dem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0