Follow your dreams they say.

Mitt liv är just nu på hold, på paus & jag kan inte hitta den där jävla playknappen.
Jag vaknar varje förmiddag men jag ser ingen som helst poäng med att gå upp. Att försöka tänka ljust, - det löser sig, allt händer av en mening - , det börjar bli uttjatat och så jävla skrämmande. Tänk om det inte löser sig? Tänk om allt jag har upplevt i mitt liv har varit för intet?
 
Följ dina drömmar säger dem, du bestämmer ditt eget öde och bla bla bla... Jag vet inte ens vad mina drömmar är, jag vet inte vad jag vill, vem jag är eller inte ens vad jag vill göra om tio år. 
 
Resa då? Jo klart jag vill resa, men jag är så fruktansvärt rädd för allt som ska hända hemma när jag är borta. Om någon släktning dör eller blir sjuk eller om min ponny blir allvarligt sjuk, vad händer då? Om jag är tusentals mil borta? Tänk inte så säger ni säkert då. Men det är så jag tänker. Jag har alltid haft känslorna utanpå kroppen. Jag börjar gråta för allt, ibland börjar jag gråta för ingenting. Mitt humör går väldigt upp och ner, en timme kan jag vara världens gladaste och i nästa kan jag sitta och ha världens ångestattack.
 
Så nu är jag bara, jag finns bara, i väntan på att något slags ljus ska dyka upp. Jag söker i genomsnitt 5 jobb per dag utan resultat. 
Någonting måste hända, jag vet bara inte vad.
 

Kommentarer
Postat av: issa

jag åkte ifrån halmstad och var så jävlajävla rädd för att någon hemma skulle dö eller bli allvarligt sjuk eller att jag skulle tappa kontakten med dom jag älskar mest. jag är fortfarande rädd för det men jag tänker bara att det inte får stoppa mig från att leva ut mina drömmar. att åka så långt bort är värt det, trots rädslan. ifall jag skulle tappa kontakten med någon så tänker jag att ifall det går så lätt så hade det ändå hänt förr eller senare, lika bra att det händer nu så jag blir mindre sårad än senare. sedan händer ju alltid olyckor så människor skadas eller dör, men det kan det ju göra när som helst och då spelar det ingen roll om du är på andra sidan av atlanten i ett år eller på semester i stockholm i en vecka, för du är ändå för långt bort från det som händer och var du än är i världen så är du bara en eller några få flygresor bort. så följ dina drömmar roxy, du är alldeles för cool och kaxig för att stanna hemma! PUSS BEJB <3

Svar: Puss du är så fin och modig och duktig och jag saknar dig!! <3
rockzina.blogg.se

2012-10-05 @ 03:42:52
URL: http://openupmyeagereyes.blogg.se/
Postat av: Emma

Vet inte vad du är intresserad av att jobba med men jag jobbar iaf med ungdomar med funktionsnedsättning och även som ledsagare, om du är intresserad av det så kan du ringa min chef för dom behöver alltid folk inom det! Bara ett tips;)

Svar: uuh, nice! Ska kolla upp det här! Puss!
rockzina.blogg.se

2012-10-05 @ 07:55:22
Postat av: Anonym

Im right here when you need me <3

Svar: you're a star <3
rockzina.blogg.se

2012-10-05 @ 08:03:01
Postat av: Anonym

/Cassen <3

2012-10-05 @ 08:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0