En sån vecka.

Det är en sån vecka. Det känner jag på mig.
Det är en sån vecka när minsta lilla ord,
minsta lilla blick kan få mig att sätta mig
och stirra ut ingenting i timmar och bara
låta allting falla.
Det är en sån vecka då jag bara behöver
skölja ur, låta allting flyta ut.
Det är en sån vecka då jag kan gå från
strålande glad till sönderslitet trasig på
bara ett ögonblick.
Det är en sån vecka då jag blir klängig,
gosig och matt. Eller blir jag förvånansvärt
självständig, stark och pigg.
Det är en sån vecka när jag egentligen behöver
låsa in mig med dig i flera timmar och bara andas
i samma takt en stund.
Det är med andra ord en helt vanlig vecka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Poetiskt

2012-03-05 @ 19:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0